Runningtherapie & Coaching

 

Individueel

Hardloopcoaching plaatje

 

Bedrijven maken hectische tijden door en moeten zich continue aanpassen aan een sterk veranderende omgeving. Ook de medewerker moet zich blijven aanpassen. Bij de meeste bedrijven zijn medewerkers de belangrijkste succesfactor en bepalen mede het imago van de organisatie. Een vitaal personeelsbestand maakt hét verschil.

Haal meer uit uw werknemers door een gedegen vitaliteitsbeleid te ontwikkelen. Een beweegprogramma kan hiervan deel uitmaken. Creëer mogelijkheden om gezondheid en bevlogenheid te combineren tijdens het werk. Investeren in vitaliteit levert aantoonbaar meer rendement op voor uw organisatie!

Vitaliteit

Vitaliteit heeft te maken met de kwaliteit van leven en omvat de dimensies energie, motivatie en veerkracht. Met veerkracht wordt het vermogen bedoeld om met de dagelijkse problemen en uitdagingen van het leven om te gaan. Mensen die vitaal zijn voelen zich energiek, zijn minder vaak ziek, zijn doorgaans zelfbewust en zelfredzaam, beschikken over doorzettings-vermogen, zijn productief  en kunnen zich goed aanpassen aan verstoringen.

Kom in beweging

Het is algemeen bekend dat bewegen energie geeft. Ook zorgt beweging voor ontspanning, het stemt blij, verminderd slaapproblemen, stimuleert de concentratie, helpt gewicht verliezen en is goed voor het hart en het brein.

Wat is Runningtherapie & Coaching?

Runningtherapie & Coaching is het inzetten van een rustige duurloop onder begeleiding van een runningtherapeut, afgewisseld met coach-gesprekken. Het traject duurt 3 tot 6 maanden en de deelnemer wordt uitgedaagd zowel fysiek als mentaal in beweging te komen.

'Als je lichaam verandert, dan verandert je denken.' (filosoof Wittgenstein)

Voor wie is Runningtherapie & Coaching?

Het programma Runningtherapie & Coaching is bedoeld voor mensen die niet of te weinig* bewegen, met burn-out, depressie, stress gerelateerde klachten (zoals vermoeidheid, angstaanvallen, slaapproblemen, concentratie-problemen) en aspecifieke lichamelijke klachten (klachten waarbij geen medische oorzaak is gevonden).

*De Nederlandse Norm Gezond Bewegen (NNGB) geeft aan, dat een volwassene dagelijks minimaal 30 minuten matig intensieve lichaams-beweging nodig heeft (bijvoorbeeld stevig doorwandelen met iets verhoogde hartslag en ademhaling). Voor kinderen, jongeren en mensen met overgewicht is dit 60 minuten. Om een goede conditie van het hartvaatstelsel te bewerkstelligen is drie maal per week 30 minuten intensieve lichaamsbeweging nodig (sporten).

 

Wat kan de deelnemer verwachten?

Na een vrijblijvend kennismakingsgesprek volgt een intake. Tijdens de intake wordt dieper ingegaan op de hulpvraag en worden twee doelen geformuleerd; een fysiek en een mentaal doel. De deelnemer krijgt informatie over de relatie tussen bewegen en gezondheid, de invloed van stress op het lichaam en natuurlijk over wat men kan verwachten tijdens het programma.

Voorafgaand aan het programma wordt de deelnemer bevraagd op fysieke belastbaarheid en indien nodig, zal een medische test of een bezoek aan de huisarts geadviseerd worden. Deelname aan het beweegprogramma is geheel voor eigen risico.

Het programma

Na de intake ontvangt de werkgever een voorstel voor de invulling van het traject Runningtherapie & Coaching. Het traject bestaat doorgaans uit 10 sessies hardlopen en circa 5 sessies coaching en/of counselling (gesprekken) en duurt 3-6 maanden.

De hardloopsessies vinden (indien mogelijk) plaats in de directe omgeving van de werklocatie van de deelnemer.

Meer weten?

Interesse in een vrijblijvend gesprek over de verschillende mogelijkheden op het gebied van vitaliteit van uw medewerkers?
Neem contact met ons op via nummer 088-4200100 of laat ons via de mail weten wat we voor u kunnen betekenen.

CNW Loopbaanadvies

Gerda Kloet-Huybers

088 - 42 00 100 | info@cnw.nl | www.cnw.nl

  Vacature portal CNW