Verandering

Blog CNW | door: Vion Jamin

CNW heeft zichzelf opnieuw uitgevonden, daar heeft u al vanalles van kunnen zien en lezen. Het was voor mij, om meerdere redenen, een hele bijzondere tijd om dit project te trekken. Als dochter van Fred Jamin, directeur en eigenaar van CNW, werd ik jaren geleden vanuit mijn eigen bureautje al betrokken bij dit bedrijf als trainer. Ik heb bijvoorbeeld de interne (sollicitatie)trainingen ontwikkeld en ben ook vaak betrokken bij trainings- en/of organisatieadvies gerelateerde vragen van klanten.

Ik ben van huis uit sociaal psycholoog. Mijn studiekeuze is destijds mede tot stand gekomen door de gesprekken die ik vroeger met mijn vader had over zijn werk, zijn leidinggevenden en zijn manier van leidinggeven. Mateloos interessant en intrigerend vond ik zijn verhalen. Uren konden we brainstormen over de opzet, inzet en intenties van werkgevers en werknemers. Na een gesprek met de bedrijfspsycholoog van ECT (waar mijn vader destijds werkte) wist ik zeker dat ik psychologie wilde studeren. Vooral nadat deze psycholoog vertelde dat er op zijn plek ook een econoom had kunnen zitten, maar dat de focus dan meer op de cijfers had gelegen en minder op de mensen, gaf bij mij de doorslag.

In mijn werk als trainer heb ik me op het ontwikkelen van mensen kunnen concentreren. Ik heb ervaren dat dat mij pas voldoening geeft als ik het geleerde ook echt kan inbedden in een organisatie. Als organisatieadviseur was me al snel duidelijk dat geld, status en macht voor sommige mensen belangrijker is dan het organisatiebelang, samenwerken en werkplezier. Ik heb het altijd een hele mooie puzzel gevonden om dat bij elkaar te brengen.

Het laatste jaar ben ik heel intensief betrokken geweest bij de herpositionering van CNW. Een hele leerzame tijd waarbij het werken met mijn vader voor mij echt een cadeautje was. CNW had daarvoor al lang mijn hart gestolen door de mensen die er werken, de sfeer die er heerst en niet in de laatste plaats de filosofie en aanpak van het bedrijf. CNW is uitermate mensgericht, ook bij de klant. Ook daar blijkt al snel dat door het meedenken met de opdrachtgever het mes altijd aan twee kanten snijdt. Als een bedrijf zich bewust bezighoudt met zijn mensen dan levert dat ook altijd meer rendement op.

Bij CNW was de kennis hierover al lange tijd aanwezig. Dat ze zich nu ook zo profileren en mede hierdoor veel opdrachtgevers gaan helpen renderen, vind ik heel bijzonder.

< Terug naar nieuws